26 Temmuz 2007 Perşembe

Baykal, Erdoğan’la ne konuştuklarını anlattı

Zülfü Livaneli’nin CHP yenilgisi üzerine Deniz Baykal’ın Tayyip Erdoğan’la 5 yıl önce gizli bir görüşme yaptıklarını hatırlatıp, 3 saat süren yemekte ne konuşulduğunu sorması üzerine başlayan polemik yeni bir boyut kazandı. Baykal, Başbakan’la görüşmelerinin konusunun “1 Mart tezkeresi” olduğunu açıkladı. CHP’nin 1 Mart tezkeresinde tavrı “ret” olmuş, Başbakan’ın aksi yöndeki çağrısına rağmen AK Partililer’in de destek vermesiyle tezkere reddedilmişti.

Baykal, ‘gizli’ yemeği, Hürriyet Gazetesi Genel Yayın Yönetmeni Ertuğrul Özkök’e anlattı. Özkök’ün soruları ve Baykal’ın yanıtları şöyle:- Yemeği nerede yediniz?Restoranın adını bile bilmiyorum. Brüksel’den dönmüştüm. Bülent Tanla beni havaalanında karşıladı. Alıp o restorana götürdü. Orada Haluk bizi karşıladı. Erdoğan’ın yanına o götürdü.- Görüşme talebi kimden geldi?Tayyip Bey’den geldi. O baş başa görüşmeyi istedi.- Bu buluşmanın tarihi neydi?Onun tarihi de çok ilginç. Tarihi, günü ve saatiyle vereyim. 22 Şubat 2003 Cumartesi günü saat 20.00’de.- Peki ne konuştunuz?Öyle pazarlık falan olmadı. Pazarlık varsa o benden ne istemiş? Ben ne vermişim? Bu da ona karşılık bana ne vermiş? Güya ben ona cumhurbaşkanı olma demişim. Buna karşılık o da bana iki partili sistem oluruz demiş. Ben de buna karşılık ona Meclis’in yolunu açmışım.- Öyleyse ne konuştunuz?İki kişi arasında konuşulan bir şey. Benim anlatmam şık olmaz. Ama size bir ipucu vereyim. O yemeği 22 Şubat 2003’te yedik. Ondan bir hafta sonra ne vardı?- Ne vardı?1 Mart Tezkeresi...- Yani o konuyu mu konuştunuz?Evet, tamamen ülke meselesi. Başka ayrıntı veremem. Ama şunu kesinlikle söylüyorum. Erdoğan’la ne onun ne de benim kişisel kariyerimizle ilgili tek kelime konuşmadık.LİVANELİ BENİM KURMAYIM DEĞİLBaykal, Livaneli’nin bir başka yemekle ilgili iddiasını da yanıtladı. Livaneli, Mehmet Sevigen’in evindeki yemekte, Erdoğan’a milletvekilliği yolu açan Baykal’ın, buna karşı çıkanlara “2 ay dayanamaz, gider” dedi?ini öne sürmüştü. Baykal, bu yemeğin 19 Aralık 2002 tarihinde yendiğini, Erdoğan’a milletvekilliği yolu açan Anayasa değişikliğinin ise bu tarihten önce tamamlandığını belirtti. Yemeğin, Yaşar Nuri Öztürk ile Zülfü Livaneli’yi “kaynaştırma” amacıyla düzenlendiğini belirten Baykal, “Böyle bir tartışma olmadı. Zaten olay olmuş bitmiş, Cumhurbaşkanı geri çevirmiş, ben buna katkı demeci vermişim, partisi seçim kazanmış bir insanın önünü açmışım. Bugün olsa yine yaparım” dedi.

Hiç yorum yok:

ziyaretler